![]() |
Подорожание транспортных услуг в Китае
Никому от своих агентов из Китая не приходило письмо счастья, что с 01 августа вводится НДС на транспортные услуги в размере 6,78%?
|
наоборот, - сократит расходы на налоги:
VAT reform, which replaces business tax with value-added tax in the transport sector and certain services sectors, will be rolled out nationwide from August 1. Moreover, the film, radio and television industries will also be included in the pilot reform. It is estimated that the widening reform will save companies about RMB120 billion in tax payments this year. In addition, the government will extend the reform at “an appropriate time” to cover the railway transport, postal services and telecommunication industries. The State Council said the reform is intended to boost business vitality, create new growth engines, increase employment and raise residents’ incomes, as well as to promote sustainable and healthy development in the country. As of February 1, the reform has saved more than RMB40 billion for over 1 million taxpayers that have participated in the pilot program. According to experts, the decision to expand the reform nationwide comes earlier than expected, indicating the government is taking a more proactive and pragmatic stance. China’s VAT reform was first introduced in Shanghai on January 1 last year, and was later expanded to another 11 regions. There have been uneven results during the transitional period prior to the national implementation of this tax reform, as pilot taxpayers have not been able to obtain special VAT invoices from non-pilot taxpayers outside of the pilot regions to credit their input VAT, and vice versa. However, with the upcoming nationwide implementation, this issue will be resolved by establishing unified treatment across the country. |
тут исследование эрнст и янга = http://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/ITA2013001_en/$FILE/ITA2013001_en.pdf
|
Спасибо. Мне, к сожалению, это иначе интерпретировали
|
почему то на русском про это ничего не пишут
а вот в ЕС следят уже год и называют толчком к развитию в Шанхае это уже более года работает http://www.kpmg.de/docs/China-VAT-re...nal-201209.pdf |
нашёл на русском = http://www.worldbiz.ru/analytics/detail.php?ID=2007
Новые правила предусматривают нулевую ставку НДС для экспорта услуг. В виду того, что с экспорта услуг не взимается исходящий НДС, новые правила представляют существенное уменьшение затрат для бизнеса. изучайте! |
а вот и видео = http://www.cntv.ru/2012/07/26/VIDE13...65430127.shtml
|
Цитата:
Китай действительно планирует изменения в налоговом законодательстве. Самое ощутимое последствие для китайской логистики в том, что планируется применение НДС к ставкам морского фрахта, которые "покупаются" и оплачиваются у местных (китайских) офисов линий. Интересно то, что сейчас ещё никто в Китае до конца не понимает, как это будет работать (и будет ли). Неделю назад пришло официальное извещение от одного из китайских офисов линии МСС, суть - с 01 августа ко всем инвойсам на морской фрахт, оплачиваемым на китайский счёт линии, будет применяться НДС. А через пару дней пришло второе письмо от того же офиса МСС: "поскольку на данный момент нет четких разъяснений уполномоченных органов о порядке применения НДС к международным морским перевозкам, мы пока оставляем всё как есть, и НДС на фрахт не накручиваем". Предполагаю, что у остальных линий будет схожая позиция по этому вопросу. Либо ничего не будут менять, пока не будет полного понимания, либо будут получать оплату на свои гонконгские счета, к которым не применяются "новшества" китайского материкового законодательства |
1. морские перевозки не облагаются НДС, а услуги агента - это экспорт услуг и тоже НДС равен нулю
2. НДС уже более года взымается в Шанхае, пол года в Тяньжине - мои шанхайские агенты работают нормально - более того, рады отмене налога ВТ и замене его на НДС |
То, что планируют с 01 августа ввести в КНР - это, в частности, НДС на морские перевозки, как бы неадекватно это не звучало.
Ниже выдержка из письма линии МСС: "According to Cai Shui ... Notice ... issued by the Ministry of Finance and the State Administration of Taxation, as from 1 August 2013 the tax policy concerning China’s Value Added Tax (VAT) pilot program will be expanded nationwide. The notice states businesses providing from MCC Transport will be taxed VAT with ratio of 6%. With the implementation of the Cai Shui [2013] No. 37 Notice, MCC Transport would like to announce that from 1 August 2013, a value added tax of 6% is applicable for all charges pay at PRC only. К услугам, представляемым линией, относится, помимо прочего, морской фрахт. Выходит, что с 1 августа стоимость фрахта должна будет выставляться линиями с 6% НДС сверху |
Цитата:
MCC Transport is an Intra-China carrier delivering containerised cargo through an extensive feeder network то есть минус налог ВТ плюс НДС |
Алексей,
MCC Transport is a regional specialist handling all Intra–Asia containerized cargo for the A.P. Moller – Maersk Group В частности, у линии МСС есть сервис из портов КНР в восточные порты России. То письмо было направлено линией в дополнение к ставкам морского фрахта по данному направлению |
Ха, не только Вас разводят с этой мутной махинацией
Сейчас другу пришёл такой пасквиль: Dear all Initial advice is given that fm 1/8, China will implement 6% value added-tax IN FORCE on-top of oceanfrt, FOB charges, ex-work charges,etc. Indeed, this is not a new issue, which if you still recall, have raised since late of last year but over 1/2 years till now, most of carriers/coloaders/trucking companies applied already but certain carriers/coloaders/trucking companies not yet implemented in force. Fm 1/8 onwards, this no doubt will be in forces as China policy are changing fm time to time & now, take serious measures in the makret. STILL, we are not sure how this measure fm carriers/coloaders/trucking companies will be taken but one thing for sure, there will be more and more sounds fm shipper in near futures at the beginning stages until they accustom their market change which (as experienced in the past, will take months whenever new measures are adopted) In other words, oceanfrt in prepaid basis as well as FOB charges/ex-work charges will no doubt be affected & increase by 6% but still, I will keep you all informed one by one & adopt when really necessary & unavoidable B.rgds ChinaBestFriends quote............ in accordance with the Circular 37 (Cai Shui (2013) No. 37) on "Tax Policy Regarding Nationwide Implementation of VAT Pilot Program on Transportation & Modern Services Sectors", jointly issued by the Ministry of Finance (MOF) and the State Administration of Taxation (SAT) of PRC on May 24, 2013, the relevant VAT policies will be expanded nationwide in China effective from August 1, 2013. At the same time, tax regulations governing the VAT pilot program implemented since January 1, 2012 are to be abolished. Currently all shipping lines, forwarding companies and logistic companies as well several categories of other companies are categorized as a general taxpayer of the Modern Services Sector (Logistics and Ancillary Services). In compliance with the new regulations as stipulated in Circular 37, an additional 6% VAT will be levied on top of freight and charges currently payable in China in VAT invoices issued by these companies with effect from August 1, 2013 If there is any further change of tax regulation, additional informations will be released and you will be notified shortly and charges have to be adjusted accordingly if neccessary. You may refer to Circular 37 (Cai Shui (2013) No. 37) at the link below for more details: http://www.chinatax.gov.cn/n8136506/.../12319504.html Thank you for your kind attention. unquote........ |
и ни слова об отмене налога ВТ....
|
Цитата:
и вообще, какой на*** НДС на экспортные операции?? Вчера 2 агента "пасквили" прислали. Похоже, что начнется чехарда. какой-то объем перетечет мастерам уходов от налогов |
на 100% разводка - попытка на шару 6% накрутить
в Шанхае это уже более года работает - но об этом тоже умалчивают.... делают вид, что сами удивлены и разводят руками... вообще, мир меняется - кормовая база сужается скоро кол-во таких разводок увеличиться на порядок http://www.tks.ru/forum/showpost.php...0&postcount=73 |
официальная информация от Маэрска поступила:
Notification of Value Added Tax: 3rd Update Implementation of 6% VAT [Cai Shui no. 37] Dear Valued Customers, Further to our two prior advisories dated 2nd July and 11th July 2013 regarding the application of Value Added Tax (VAT) on ocean transport services under Cai Shui no. 37 (Circular 37) issued by the Ministry of Finance and State Administration of Taxation, we would like to inform you that as of today, the policy remains unchanged. This means all ocean transport service providers, including Maersk (China) Shipping Co Ltd, are required to implement this tax policy that will become effective as of 1st August 2013 in order to be legally compliant. Due to significant uncertainty surrounding the implementation of this policy over the past month, as a commercial consideration, Maersk Line has decided to maintain existing invoicing arrangements towards customers and absorb the VAT on customers’ behalf from 1st August through 14th August 2013. We hope this commercial consideration will assist you to better cope with the change in government’s tax policy. As from 15th August 2013, an additional 6% VAT will be levied by Maersk (China) Shipping Co Ltd on top of the freight and all other charges payable in Mainland China. For customers who require a VAT Fapiao, the effective date will be the VAT Fapiao issuance date. For customers who do not require a VAT Fapiao, the effective date will be the payment received date. The VAT paid to Maersk (China) Shipping Co Ltd would be considered deductible for companies eligible to VAT deduction in China. In the meantime, we will continue to review and discuss the implementation of this policy with relevant Chinese authorities. We will keep you informed should there be any new regulatory announcements. We thank you for your always support for Maersk Line. For any questions, please feel free to contact your local customer service or sale representatives. You will find contact details of our local office on maerskline.com. Yours sincerely, Maersk (China) Shipping Co., Ltd. East China |
в общем Маэрск за свой счёт до 14-го числа включительно всё оставляет по-старому, а остальные линии с 1-го числа уже вводят. 6% к фрахту и к локалке в Китае.
|
Цитата:
|
Текущее время: 23:56. Часовой пояс GMT +3. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd. Перевод: zCarot